Osallistu arvontaan ja voita viemäriremontti!

Remonttien kotimyynti aiheuttaa huolta – LVIturva suunnannäyttäjäksi vastuullisuudessa

01.02.2019

Jaa artikkeli:

Viime päivinä epäeettiset toimintatavat remonttien kotimyynnissä ovat saaneet mediassa runsaasti palstatilaa. Myös LVIturva tekee kotimyyntiä, minkä takia uutiset ovat herättäneet paljon keskustelua henkilöstön keskuudessa. Olemme panostaneet jo pitkään myynnin eettisiin käytäntöihin, eikä LVIturva ollut mainittuna röyhkeää kotimyyntiä käsittelevissä artikkeleissa. Haluan tästä huolimatta ottaa kantaa asiaan, koska se on tärkeä ja haluamme tehdä ehdottoman selväksi omat eettiset periaatteemme. Julkistankin nyt aktiivisen kuluttajamyynnin eettiset ohjeet, jotka nostetaan myös osaksi strategiaamme.

Vastuullisuus näkyvämmäksi jokapäiväisessä toiminnassa

Aktiivisen kuluttajamyynnin eettiset ohjeet tulevat näkymään laajasti toiminnassamme. Jokaisen työntekijämme on noudatettava niitä ehdoitta. Tämän lisäksi käytäntöjämme päivitetään mm. myynnissä, markkinoinnissa, rekrytoinnissa ja työntekijöiden perehdytyksessä. Olemme esimerkiksi korostaneet peruuttamisoikeutta myyntiesityksessä ja uusille työntekijöille tullaan painottamaan entistä selkeämmin epäeettisen toiminnan nollatoleranssia. 

Tavoitteena muuttaa ala omalla esimerkillä

Tarkoituksena myös on, että aktiivisen kuluttajamyynnin ohjeista tulee pitkällä aikavälillä myös koko alan yleinen käytäntö. Kun alan muut toimijat huomaavat, että vastuullisin yritys on myös menestyksekkäin, he kyllä tajuavat etiikan arvon liiketoiminnassa. Vastuullinen toiminta mm. rakentaa asiakkaiden luottamusta ja vähentää henkilöstön vaihtuvuutta. Haluamme myös ajatella, että eettisyys on itseisarvo, jota yhtiöiden omistajat haluavat tavoitella.


Olemme muuttaneet alaa aiemminkin ja uskon, että pystymme siihen uudelleen.


Juhana Kilpeläinen

LVIturva Group Oy:n toimitusjohtaja

Jaa artikkeli:

Aiheet

Aiheeseen liittyviä blogeja